Kompletna gama łańcuchów przeciwśnieżnych Thule zarówno klasycznych jak i zewnętrznych K-Summit, zróżnicowana pod względem komfortu obsługi pozwala na idealne dobranie rozwiązania dla auta (osobowego, minivana, crossover, suv czy terenowego) a także pod kątem Twoich oczekiwań - odnośnie łatwości zakładania, zdejmowania czy przechowywania. Nadejście zimy to czas, kiedy warto sięgnąć po sprawdzony, niezawodny i przede wszystkim bezpieczny produkt, z pomocą którego dotarcie do celu nawet po oblodzonych górskich drogach jest komfortowe i odbywa się z klasą.
Niezależnie od marki i modelu pojazdu osobowego, zastosowanego rozmiaru opon czy systemów kontroli trakcji (ABS/ESP ...) znajdziesz w ofercie odpowiedni rodzaj łańcuchów, dzięki którym pokonywanie nawet najtrudniejszych górskich tras zimą odbywa się bezpiecznie i komfortowo. Wśród bardzo szerokiej gamy dostępne są niezwykle łatwe w obsłudze (zakładaniu i zdejmowaniu), niemal doskonałe modele Easy-fit i K-Summit, przyjazne użytkownikom montowane jednoetapowo wersje z systemami samonapinającymi, układami błyskawicznego demontażu jak również klasyczne, wymagające ręcznego napinania. Wszystkie zgodne z europejskimi i amerykańskimi normami homologacyjnymi.
Posiadasz samochód typu suv, crossover, bus czy terenowy, wyposażony w specjany rodzaj opon czy systemy kontroli napędu i hamowania (ABS/ESP itp) - w ofercie Thule także wybierzesz właściwe rozwiązanie, z pomocą którego pokonywanie nawet najtrudniejszych górskich tras czy bezdroży zimą odbywa się bezpiecznie i wygodnie. Wśród wyjątkowo szerokiego asortymentu dostępne są niezwykle łatwe w użytkowaniu, bliskie doskonałości Easy-Fit XL, K-Summit XL i XXL, bardzo przyjazne użytkownikom wersje z systemami samonapinania, układami szybkiego demontażu, ze specjalnie wspawanymi płytkami w strukturę łańcucha gwarantującymi doskonałą przyczepność przy oponach terenowych, jak również klasyczne, ręcznie naciągane. Wszystkie poświadczone certyfikatami zgodności z europejskimi i amerykańskimi normami.

Wiadomości praktyczne i porady dotyczące łańcuchów śniegowych

W Austrii, Szwajcarii, Francji i kilku innych krajach w rejonach górskich wprowadzony jest obowiązek używania łańcuchów, jeżeli droga pokryta jest śniegiem. Mieszkańcy nie tylko wożą je, ale również często wykorzystują. Jak bardzo są przydatne wie każdy kierowca, który chociaż raz wpadł w śnieżną pułapkę. Ponieważ na rynku dostępna jest bardzo szeroka gama różnorodnych rozwiązań przeciwpoślizgowych zakładanych na koła decydując się na zakup warto poznać czynniki na które należy zwrócić uwagę, aby zapewnić zarówno sobie jak również innym pełne bezpieczeństwo na drodze. Z uwagi na ogromne obciążenia jakim podlegają łańcuchy podczas przenoszenia sił napędowych na jezdnię (szczególnie przy ruszaniu, hamowaniu i pokonywaniu zakrętów) tylko dobre produkty sprostają postawionym im zadaniom.

Zalecenia producenta pojazdu:
- Kupując łańcuchy należy zawsze stosować się do zaleceń producenta pojazdu. W instrukcjach obsługi i użytkowania pojazdu, producenci poświęcają rozdział o użytkowaniu samochodu w warunkach zimowych. Często znajdują się tam zalecenia czy i jakie łańcuchy można lub należy stosować na kołach danego pojazdu (jaka może być maksymalna wysokość ogniw, średnica drutu z jakiego wykonany jest łańcuch w zależności od prześwitów między kołami pojazdu a nadwoziem). Te same typy i modele samochodów w zależności np. od rodzaju zamontowanej jednostki napędowej mogą być wyposażone w różne rozmiary ogumienia na kołach.
Rozmiar ogumienia a konstrukcja pojazdu:
- Konstrukcja każdego pojazdu przewiduje zamontowanie oryginalnego rozmiaru ogumienia z pewną tolerancją zmian. Decydując się na szersze ogumienie, inny profil lub większy rozmiar felgi należy bezwzględnie upewnić się, czy ilość miejsca niezbędna do zamontowania i eksploatacji łańcuchów jest wystarczająca. Wówczas należy sprawdzić:
- odległość pomiędzy bieżnikiem opony a nadkolem;
- odległość pomiędzy ścianą boczną opony a amortyzatorem.

Wymagania własne jako klienta:
- komfort jazdy i walory trakcyjne (płynne przenoszenie siły napędowej i hamowania, zapobieganie bocznym poślizgom);
- szybkość montażu i demontażu (łańcuchy samonapinające same dociągają i dopasowują się optymalnie do opony po przejechaniu kilku metrów, a mechanizmy szybkiego demontażu umożliwiają błyskawiczne zdjęcie);
- przyczepność na śniegu i lodzie;
- kompatybilność z ABS / ESP oraz ochronę felg aluminiowych.

Wybierając łańcuchy przeciwśniegowe zwróćmy uwagę na:
- Producenta: Kto wyprodukował?
Bardzo istotna informacja, ponieważ tu chodzi o nasze bezpieczeństwo. Producenci dobrych produktów umieszczają na nich swoje logo.
- Certyfikaty i atesty:
Dobre wyroby spełniają normy O-norm 5117, CUNA, TUV, które szczegółowo określają wymagania stawiane łańcuchom przeciwśnieżnym.
- Materiał i jego utwardzenie:
Dobre łańcuchy o pierwszorzędnej jakości wykonuje się z utwardzanego stopu ze stali stopowych (MnNi) manganowo-niklowych. Muszą być poddane obróbce cieplnej, która wpływa na powierzchniowe utwardzenie ogniw. Bardzo istotna jest jakość utwardzenia oraz jego głębokość.
- Wielkość i proporcje ogniwa:
Ogniwa mogą być wykonane z grubszego lub cieńszego drutu. Grubsze posiadają oczywiście więcej materjału do ścierania, jednak należy mieć również na uwadze ilość miejsca między kołem a elementami zawieszenia auta wówczas zalecane są łańcuchy z cieńszego drutu. Ogniwa w zależności od stosunku średnicy drutu do otworu w ogniwie mogą być tzw. długie lub krótkie. Im ta proporcja jest mniejsza, tym ogniwo jest bardziej wytrzymałe.
- Kształt przekroju drutu:
Do produkcji łańcuchów używa się drutu okrągłego lub czworokątnego. Najlepsze są ogniwa czworokątne, gwarantują najlepszą skuteczność przenoszenia napędu i hamowania. Obustronnie ukształtowane ogniwa oraz dodatkowe ogniwa kruszace lód zapewniają znakomite własności jezdne i wysoką trwałość. Ogniwa okrągłe mają niską trwałość, szybko się zużywają.
- Gęstość siatki:
Dobre konstrukcje charakteryzują się gęstą siatką - splot jest zagęszczony, tak aby występowały jak najmniejsze pola opony nie pokryte łańcuchem. Decyduje w znaczący sposób o komforcie jazdy (płynności przenoszenia napędu z koła na podłoże oraz eliminuje uślizgi koła).
- Ślad jaki pozostawiają łańcuchy na śniegu:
W zależności od modelu zostawiają różne ślady: drabinkowy, trójkątny (określany również jako Y, Yack), rombowy oraz rombowy asymetryczny. Najlepsze łańcuchy zostawiają na śniegu ślad rombowy asymetryczny lub rombowy. Produkty o śladzie rombowym asymetrycznym pracują spokojniej, charakteryzują się najlepszą trakcją, doskonale utrzymują właściwy tor jazdy oraz zapewniają wysoką skuteczność hamowania. Modele "drabinkowe" w wielu krajach nie są uważane za łańcuchy antypoślizgowe, ponieważ nie eliminują bocznych poślizgów w czasie pokonywania zakrętów. Wyroby o śladzie "trójkątnym" zachowują się na zkrętach tylko nieznacznie lepiej niż łańcuchy "drabinkowe".
Poniżej przypominamy kilka praktycznych wskazówek przydatnych podczas eksploatacji:
- należy dokładnie zapoznać się instrukcją, gdyż nieprzestrzeganie zawartych w niej informacji może spowodować nieprawidłowe funkcjonowanie produktu, przyczynić się do uszkodzenia samochodu czy nawet powstania ryzyka wypadku;
- konkretny produkt można instalować tylko na rozmiarach kół wymienionych na oryginalnym opakowaniu, a ciśnienie w oponie powinno być zgodne z zalecanym przez producenta auta i nie może być zmieniane po ich założeniu;
- zaleca się zapoznanie z instrukcją i przećwiczenie zakładania łańcuchów przed wyjazdem (przeprowadzenie próbnego montażu);
- podczas pierwszego montażu powinniśmy się upewnić czy ogniwa nie dotykają w żadnym punkcie elementów zawieszenia, nadkola zarówno przy kołach ustawionych do jazdy na wprost, przy pełnym ich skręcie a także ekstremalnych położeniach np. ugięciu się zawieszenia podczas pokonywania znacznych nierówności terenu;
- podróżując zaleca się zakładanie produktu odpowiednio wcześnie, a nie w momencie, gdy samochód utknał w zaspie czy ślizga się i nie jest w stanie poruszać się już dalej (instalacja w takim przypadkowym miejscu jest niebezpieczna i często prowadzi do pośpiechu, którego skutkiem jest nieprawidłowy montaż - powyższe czynności powinno się wykonywać w wyznaczonych miejscach, poza jezdnią na możliwie płaskim terenie);
- przed ruszeniem samochodem należy jeszcze raz skontrolować prawidłowość montażu;
- łańcuchy instaluje się na kołach napędowych (w przypadku aut z klasycznym, tylnym napędem można założyć dodatkową parę na oś kierowaną aby poprawić kierowalność i skuteczność hamowania, natomiast w przypadku pojazdów o wszystkich kołach napędzanych należy ściśle przestrzegać wskazówek producenta zawartych w instrukcji obsługi, gdyż niestosowanie się do zawartych w niej zaleceń może doprowadzić do uszkodzenia układu napędowego);
- rozwiązania przeciwpoślizgowe należy stosować wyłącznie parami na osiach (zabrania się zakładania na pojedyncze koło, gdyż grozi to wypadkiem i uszkodzeniem układu napędowego);
- eksploatacja najprostszych, ekonomicznych produktów nie wyposażonych w systemy samonapinające wymaga po przejechaniu kilkunastu metrów od ich założenia sprawdzenia prawidłowości ułożenia na kole oraz ponownego, tym razem już ostatecznego napięcia;
- należy pamiętać, że z chwilą założenia rozwiązań przeciwpoślizgowych zmienia się przyczepność a tym samym sposób prowadzenia samochodu (prędkość jazdy nie powinna przekraczać 50 km/h i dostosowana do warunków drogowych);
- podczas pokonywania znacznych dystansów zaleca się regularne sprawdzanie stanu hamulców dokonując lekkich przyhamowań;
- jazda powinna przebiegać płynnie tzn ruszanie, przyspieszanie łagodne bez "buksowania" kół a hamowanie stopniowo narastające (buksowanie kołami grozi uszkodzeniem a nawet zerwaniem ogniw i może także spowodować dodatkowo uszkodzenia samochodu);
- jeżeli na powierzchni drogi występują koleiny z widoczną twardą nawierzchnią, w celu przedłużenia żywotności produktu zaleca się jazdę obok kolein po pokrytej śniegiem części jezdni;
- poprawienie się stanu nawierzchni, brak zaśnieżenia czy oblodzeń nakazuje zdjęcie łańcuchów aby zapobiec ich przedwczesnemu zużywaniu się a także ze względu na wymogi przepisów ruchu drogowego, zabraniających jazdy w rozwiązaniach przeciwpoślizgowych po nieośnieżonych drogach;
- zdjęty produkt należy wyczyścić ze śniegu i brudu a następnie schować do opakowania (po osiągnięciu celu podróży należy dokładnie je umyć i wysuszyć przed schowaniem do pudełka);
- nie wykorzystywane zaleca się przechowywać w suchym miejscu;
- zabrania się użytkowania uszkodzonego produktu (w szczególności nie wolno zakładać łańcuchów, jeśli ich ogniwa są starte w stopniu przekraczającym połowę średnicy drutu z którego są wykonane);
- naprawy mogą być wykonywane tylko za pomocą oryginalnych części zamiennych.

Niezależnie od marki, modelu samochodu jaki eksploatujesz znajdziesz w naszej ofercie łańcuchy na koła, które pozwolą Ci komfortowo, bezpiecznie i z klasą dotrzeć do celu, a czynności montażowe zajmą tylko chwilę. Dzięki wzajemnej współpracy konstruktorów Thule z producentami samochodów na całym świecie, bezpośrednim dostępnie do nieustannie zmieniających się parametrów zawieszeń, wprowadzanych elektronicznych systemów kontrolujących trakcję, stosowanych rozmiarów kół na bieżąco udoskonalane są również konstrukcje łańcuchów poprzez wprowadzanie kolejnych innowacyjnych rozwiązań.
Niemniej jednak, bez względu na najnowocześniejsze osiagnięcia technologiczne wszystkie produkty cieszącego się najwyższą renomą na świecie producenta, posiadają następujące cechy wspólne:
- pierwszorzędną jakość ogniw wynikającą ze stosowania najwyższej jakości utwardzonego stopu stali manganowo-niklowej poddawanej ściśle kontrolowanemu procesowi obróbki cieplnej gwarantującej wysoką trwałość i niezawodność;
- stosowanie pokrytej tworzywem o wysokiej wytrzymałości, wewnętrznej linki stalowej umożliwiającej montaż klasycznych łańcuchów bez konieczności ruszania samochodem ani unoszenia koła;
- zgodność z europejskimi i amerykańskimi normami bezpieczeństwa potwierdzona stosownymi homologacjami;
- bardzo wyraźne, jednoznaczne oznaczenia kolorystyczne na produkcie usprawniające obsługę oraz czytelne ideogramy.
K-Summit to najbardziej elegancki i najłatwiejszy w obsłudze zewnętrzny łańcuch śniegowy na rynku motoryzacyjnym:
- pasuje do wszystkich typów samochodów osobowych niezależnie od prześwitu między kołem a elementami zawieszenia;
- nie wymaga instalowania do koła żadnego elementu na stałe - K-Summit mocuje się tylko wtedy, gdy jest potrzebny;
- składane ramiona ułatwiają przechowywanie w poręcznej, impregnowanej torbie;
- innowacyjne wzornictwo spójne z aktualnymi stylizacjami w projektowaniu samochodów;
- spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa i niezawodności potwierdzone homologacjami O-Norm 5117, CUNA, TUV;
Najwygodniejszy w użyciu wyrób, montowany w trzech prostych operacjach:
1. Ułuż dwa z plastikowych paneli jezdnych na bieżniku opony;
2. Zaciśnij tuleję mocującą na jednej z nakrętek / śrub koła;
3. Dociągnij dźwignię z mechanizmem zapadkowym i ..... ruszaj w drogę!
Przy pierwszych obrotach kół łańcuchy same wprowadzą się na oponę.
K-Summit to flagowy wręcz produkt w ofercie lidera systemów transportowych, marki Thule zawierający nowatorskie, bardzo zaawansowane rozwiązania technologiczne, oparty o materiały najwyższej jakości, łączący wyjątkową łatwość użytkowania z gwarancją najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Pierwszorzędna jakość łańcucha z utwardzanego i ulepszanego w procesie termicznym stopu stali manganowo-niklowej (MnNi) zapewnia profesjonalną trwałość i niezawodność, natomiast zespoły samoczynnych sprężystych systemów napinających rozmieszczonych na obwodzie koła ograniczają dynamiczne jego unoszenie z jednoczesnym, perfekcyjnym dopasowaniem do wielu rozmiarów opon uwzględniającym także różne stopnie ich zużycia.
Komfort jazdy - płynne, precyzyjne przekazywanie sił napędowych i hamowania:
- rozmieszczone na obwodzie koła panele jezdne wykonane z tworzywa o najwyższej wytrzymałości z dodatkowymi kołkami stalowymi gwarantują znakomitą przyczepność na śniegu i lodzie.
- panele w połączeniu z ogniwami zapewniają pokrycie opony na całym obwodzie co gwarantuje bardzo płynną, komfortową jazdę oraz zapewnia pełną kontrolę podczas jazdy.
Łatwość obsługi eksploatacyjnej:
- zmyślna dźwignia z mechanizmem zapadkowym zwielokrotnia przyłożoną do niej siłę ułatwiając solidny montaż łańcucha. Sprężyste ramiona zapewniają odpowiedni docisk i utrzymanie we właściwej pozycji splotu ogniw od zewnętrznej strony koła.
Możliwość stosowania przy minimalnych prześwitach pomiędzy zawieszeniem a kołem:
- jeśli w Twoim samochodzie odległość między wewnętrzną powierzchnią koła elementami zawieszenia jest niewielka najlepszym, wręcz idealnym rozwiązaniem jest łańcuch zewnętrzny K-Summit.
Homologacje:
- zgodne z europejskimi i amerykańskimi normami a także kompatybilne z ABS / ESP.
W przypadku klasycznych łańcuchów znajdą Państwo również szereg innowacyjnych, jakże przydatnych w eksploatacji unikalnych funkcji:
- gwarantujący doskonały komfort, opatentowany mechanizm szybkiego demontażu obsługiwany wygodnym uchwytem pozwala jednym, zdecydowanym pociągnięciem zsunąć go z koła. Standard w modelach: CS-10 / XS-16.

- zapewniający bardzo płynne przekazywanie sił napędowych z kół na jezdnię zarówno na śniegu jak i lodzie podczas ruszania, hamowania czy pokonywania zakrętów asymetryczny rombowy wzór splotu ogniw gwarantuje doskonałą przyczepność a także pełną współpracę z elektronicznymi systemami kontroli trakcji (ABS, ESP, EBD itp). Każda podróż to czysta przyjemność. Standard w modelach: CS-10 / CL-10 / CG-9 / XS-16 / XG-12.

- czuwający nad perfekcyjnym ułożeniem, samoczynnym centrowaniem się na oponie oraz ograniczający dynamiczne jego unoszenie podczas jazdy opatentowany, wyjątkowo łatwy w obsłudze system automatycznego samonapinania z mikroregulacją gwarantuje profesjonalne dopasowanie do wielu rozmiarów kół. Standard w modelach: CS-10 / CL-10 / CG-9 / XS-16 / XG-12.
Zawartość opakowania:
- para łańcuchów;
- rękawiczki ochronne;
- mata foliowa pod kolana;
- czytelna instrukcja montażu i demontażu;
- podstawowe części zapasowe;
Całość zawarta w stylowym, wytrzymałym i praktycznym opakowaniu z etykietą informacyjną o grupie, tabelą rozmiarów opon, na których może być on stosowany oraz posiadanych homologacjach.